close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא רק סרט מצויר: מה צריך לדעת על הפקת סרט תדמית באנימציה?

מערכת שורשכא תמוז, תשפ13/07/2020

לא מעט עסקים בוחרים להפיק סרטון אנימציה על מנת להעביר את המסר השיווקי והתדמיתי שלהם. כשמדובר בסרטי תדמית, לאנימציה ישנם יתרונות רבים

תגיות:

בשיתוף סטודיו אנקה

סרטי תדמית משחקים תפקיד מרכזי במערך השיווק והפרסום של חברות וארגונים. כיום, לא מעט עסקים בוחרים להפיק סרטון אנימציה על מנת להעביר את המסר השיווקי והתדמיתי שלהם. כשמדובר בסרטי תדמית, לאנימציה ישנם יתרונות רבים. אבל חשוב מאוד להפיקם אותם בצורה מקצועית ונכונה ולהתאימם לאופי המותג או המוצר שהם משווקים.
אז מה כדאי לקחת בחשבון כשמפיקים סרטון תדמית באנימציה? 

סרט תדמית באנימציה – מה חשוב לעשות?

מאחר ועלות הפקת סרט תדמית באנימציה היא לרוב נמוכה יותר מאשר הפקת סרט וידיאו, חשוב מאוד להשקיע

ברמת האנימציה והעיצוב של הסרט על מנת לשדר מקצועיות. כדאי לוודא כי סרטון אנימציה מספר את הסיפור של העסק בצורה אטרקטיבית ומעניינת. כזו שתשאיר את הצופים מעורבים לכל אורך הסרטון, תגרום להם לצפות עד הסוף ולהגיע להנעה לפעולה שתוצג בסגיר של הסרט.

בניגוד לסרט וידיאו, במקרה של אנימציה ניתן להשתמש בדמויות יחסית "גינריות", כאלו שידברו אל הטעם של כל צופה, ולא יעוררו אנטגוניזם (מה שקורה לא מעט פעמים במקרה של שחקני לייב בסרטוני תדמית מצולמים...).

סגנון מיוחד וזכיר של סרט תדמית, הוא כזה שמשלב אנימציה עם ווידיאו. שכבת אנימציה או אינפוגרפיקה מעל וידאו מצולם, יכולה להוסיף רובד נוסף של תוכן שעובר בסרטון תדמית, להעשיר את הנראות ולתרום לאווירה הכללית של הסרט. כשמפיקים סרטון שמשלב וידאו עם אנימציה, קודם כל מתכננים את כל המהלך של הסרטון באמצעות סטוריבורד. מציירים או מחפשים רפרנס של כל חלק מצולם בסרט, בונים את שכבת הגרפיקה ומחליטים איך לשלב אותה מעל הוידאו. חשוב מאוד להבין כיצד הגרפיקה תשתלב, על מנת לקחת את זה בחשבון בזמן הצילומים, ולהשאיר לזה מקום בפריים.
במקרים של המחשת מוצרים חדשים או טכנולוגיה מורכבת, קיים יתרון מהותי לסרט אנימציה או סרט תדמית משולב. האנימציה תסייע להסביר בצורה ויזואלית את המורכבות הטכנולוגית, והקטעים המצולמים יעניקו אמינות ויציגו את המוצר עצמו באופן מוחשי וברור.

בנוסף, כדאי להכין גרסה מקוצרת של הסרטון, שתעלה ברשתות כמו אינסטגרם ופייסבוק על מנת להפיץ את הבשורה על המוצר או הטכנולוגיה החדשים. בגירסה המקוצרת של הסרטון, ניתן להשתמש גם לטובת קמפיין ממומן באחת הפלטפורמות.

ממה חשוב להזהר כשמפיקים סרט תדמית באנימציה?

כשמפיקים סרטון תדמית באנימציה, חשוב לא להעמיס בפרטים ולהשאיר את הסרטון ממוקד במוצר או בחברה, כך שהצופים לא יאבדו את הפוקוס.

בהפקת סרטוני תדמית באנימציה, אנו ממליצים להמנע מגימיקים מסורבלים, שנפוצים בעולם סרטוני האנימציה. לדוגמא, סרטוני היד המציירת (whiteboard ) הם סרטונים מאוד נפוצים, אך לא מאוד יעילים. לרוב היד מושכת את רוב התשומת לב ולא מאפשרת לצופה להתמקד בתוכן שחשוב באמת. סרטונים אלה פשוט יעייפו את הצופה במקום לגרום לו לזכור ולהבין את המסר.

אנימציה זהו כלי מעולה עבור סרטי תדמית לחברות שצריכות להסביר על מוצרים או תהליכים מורכבים. חשוב מאוד להשתמש באנימציה באופן אלגנטי ומאופק על מנת לאבד מהאפקטיביות של הפורמט. עדיף שלא להעמיס בפרטים יתר על המידה, ולהימנע מפריימים של שרטוטים לא מובנים. חשוב לבחון כל פריים ולוודא שניתן להבין בצורה דיי מיידית את הויז'ואל ואת המסר שמנסים להעביר. גם כשמדובר בקהל יעד מקצועי, שרטוטים עמוסים בחיצים ושמות של מערכות ומושגים באנגלית, מקשים מאוד על הצופים להבין את הסרטון, וגורמים לרוב להפסיק את הצפייה. גם עומס של טקסט בפריים לא עוזר לעקל את מה שרואים. במידה ומשתמשים בכותרות, כדאי שיהיו קצרות מאוד ובפונט גדול. כדאי לבדוק לאורך סרטון אנימציה, שכל פריים בסרט מובן. במידה וקיים טקסט בפריים, הוא קריא וברור גם בצפייה ממסך קטן של מכשיר סלולארי.

 

*** סטודיו אנקה מפיקים מגוון רחב של סוגי סרטונים: סרטי תדמית, סרטי מוצר, סרטים לתערוכות, לגיוס כספים ולקמפיינים ברשתות החברתיות ועוד

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה